بانوی شکسته(سیمون دوبووار)

قصه ی خیانت ٬ پیش از اینکه در این حد باب شه و عادی ٬ موضوع ِ خیلی از کتابها بود و فیلم ها. ولی الان ـ یعنی این روزها ـ بهش عادت کردیم و انگار توی زندگی ها زیاد می بینیمش و مخصوصن در جوامع غیر ایرانی که خیلی پیش از این عادی شده بود . حالا موضوع به صرف ؛خیانت؛ نیست . نوع برخورد ِ طرفی هست که در مقابلش این اتفاق رخ داده .  

 

بانوی شکسته شاید نوع دیگری از دفترچه ی ممنوعه ای هست که اینبار ممنوع نیست. چون دفترچه رو کسی که خائن بود ( به اصطلاحش) ٬ می نوشت و این خاطرات روزانه رو کسی می نویسه که مورد خیانت واقع شده . 

این کتاب شاید برای بیشتر مردها چندش آور باشه . آدمهایی که تحمل دیدن انسان های ضعیف رو ندارن و همیشه دلشون میخواد محکم و قوی احساس ببینن.  اما درک کتاب برای بیشتر خانومها میسره . 

 

سوالی که بعد از خوندن کتاب سراغ آدم میاد اینه که واقعن راه چاره چیه ؟ نوع برخورد درست چی هست و کلن آیا میشه کاری کرد که زندگی به این منجلاب ها نیفته؟! 

 

 

بانوی شکسته اولین کتابیه که از این نویسنده  ی فمنیست خوندم . ولی فکر میکنم برای ؛اولین ؛ انتخاب درستی نبود . هرچند خوندنش وقت زیادی ازم نگرفت و به فکر فرو بردم ولی برای این روزهای من دغدغه چیز دیگه ایه. 

 

 

اینم خلاصه ای از داستان که براتون میگم: 

 

موریس شوهر مهربون و باهوش ِ مونیک ٬‌ مدت دو ساله که با یک زن ِ دیگه رابطه داره. اون از شخصیت همسرش که زنی هست به شدت فداکار و دلسوز و از خود گذشته برای خونواده و اطرافیانش ٬‌خسته شده و  از روی تنوع طلبی به زنی به اسم نوئلی رو آورده که خصلتاش تا حد زیادی عکس ِ مونیکه . این زن جاه طلبه ٬‌تجمل پرست بیش از همه به خودش رسیدگی می کنه و ... 

تمام داستان از زبان مونیک و در قالب خاطرات ِ روزانه ای که اون در دفترچه ش می نویسه ٬ رخ میده. 

  

 

کتاب فاقد نوشته ی هنریه به نظر من . بازی با کلمات درش نیست و کاملا رئال نوشته شده و همه چیز پیرامون همون یک اتفاق و مسائل جانبیش هست.

 

 

 

 

کتاب : بانوی شکسته 

نویسنده : سیمون دوبووار 

ترجمه : الهام دارچینیان 

انتشارات فردوس 

نظرات 2 + ارسال نظر
الناز شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ق.ظ

من از این نویسنده کتاب ؛همه می میرند؛ رو پیشنهاد می کنم.....

ممنون از پیشنهادت!:)

شیوا یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:35 ب.ظ

اتفاقا اولین کتابی هم که من از این نویسنده خووندم همین بود که به شدت فکرم رو مشغول کرده ... فکر می کنم بعضی جاها مونیک باید واکنش سخت تری نشون میداد .. اصلا پیشنهاد می کنم این کتاب رو نخونید

البته پیشنهادتون دیر رسید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد