طاعون(آلبر کامو)

 

آنها هیچ به فکر پایان این دوره بدبختی نبودند و آینده را هم پیش بینی نمی کردند و با این حال این وضع نمی توانست ادامه پیدا کند،زیرا همه مجبور بودند خود را فریب بدهند. سعی داشتند بیماری را از یاد برده و این زندگی پر حرارت را یک نوع زندگی جدید تلقی نمایند.


 

 

البته وقتی مصیبت عمومی شد تحمل آن آسانتر می شود به همین جهت کسانی که مجبور بودند در منزل زندانی شوند، به فکر اینکه دیگران هم بایستی در منزل بمانند، زیاد اظهار ناراحتی نمی نمودند و به هم دیگر می گفتند چه مانعی دارد اگر ما زندانی هستیم دیگران هم مثل ما هستند، و باید در منزل بمانند.


 

 

من می دانم که کسی که در این جهان دیگری را آلوده نکند کسی ست که عرضه و لیاقت نداشته، و برای اینکه انسان بی عرضه باشد باید خیلی ارده داشته باشد. بلی آقای دکتر. بد بودن بسیار بد است، اما کسی نیست که بتواند از بدی دوری کند. از اینجاست که من همیشه فکر می کنم برای جامعه ارزشی ندارم و از روزی که نخواسته م کسی را بکشم خود را از جمع مردم جدا می دانم، دیگران بمانند و تاریخ انسانیت را درست کنند.. من حق ندارم درباره دیگران قضاوت کنم.

 

 

 

 

کتاب: طاعون

نویسنده: آلبر کامو

مترجم: عنایت الله شکیباپور

موسسه مطبوعاتی فرخی

نظرات 8 + ارسال نظر
پوریا صالحی تبار یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام مجددبرشما

پیشنهدمیکنم "سقوط" رامطالعه کنید.
..
آه کجایی دختر؟ بیا ویه باردیگه خودکشی کن..تا اینمرتبه هر دومون رو نجات بدم!

از:سقوط

ممنون از پیشنهادتون!
حتمن

؟ جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ق.ظ

اگه ازت بپرسم 3 تا از قشنگ ترین کتابایی که تا حالا خوندی چی بودن چی جواب میدی؟
میخوام بخونمشون؛ کاری به سلیقه من نداشته باش این سوالیه که من از همه کتابخونا میپرسم، میخوام ببینم سلیقه کی به من نزدیکتره که ازش کمک بگیرم!

سمفونی مردگان
خشم و هیاهو
جنایت و مکافات
1984
صدسال تنهایی

و البته هس هنو بازم

؟ شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ب.ظ

مرسییییییییی!
از بین اینا سمفونی مردگان قبلا خوندم که البته بسی خوشم امد، بقیشم میخونم امید است که مقبول افتد!!!!!!!!!

مسافر جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://cheshmdarraham.blogfa.com/

سلام
چه خوب که می خوانید موفق باشید
متاسفانه هنوز طاعون را نخونده ام... ولی ترجمه عقاید یک دلقک مال لنکرانی ظاهرا دقیق تر است اگرچه مال من هم نشر چشمه هست پس خوش به حالتان!
موفق باشید

آشیل یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ http://www.sellool-e-enferadi.blogfa.com

سلام
راستش سرچی کردم توی اینترنت در مورد کتابها براتیگان و به وب شما رسیدم
من کتابای زیر رو از براتیگان خوندم :
اتوبوس پیر
پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد
در قند هندوانه
صید قزل آلا در آمریکا
در رویای بابل
یک زن بدبخت
هیولای هاوکلاین
در زمینه ی داستان و رمان
و لطفا این کتاب را بکارید(شعر)
لطفا اگه آثار دیگه از براتیگان چاپ و ترجمه شده به بنده اطلاع بدید

یه کتاب دیگه ای هم هست که تو این وبم ازش نوشتم: نامه ی عاشقانه از تیمارستان ایالتی

براتیگان خدائه!

سفید کمرنگ شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.elhamazimi.blogfa.com

سلام
نیستید مرجان خانم گل
من بیشتر از شما این روزا کتاب معرفی می کنم که !
ولی خوشبختانه آرشیوهای شما برای من خوندنیه ! چون دیر با وبت آشنا شدم

:)

داش ممد سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ب.ظ http://rxm.blogfa.com

بهتر از این هم می شد نوشت

موافقم..

الناز شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 ق.ظ

بیگانه، سقوط، مرگ خوش، افسانه سیزیف، آدم اول همه گی مثل همین طاعون عالی ان

و خود ِ کامو!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد