برف سیاه(بولگاکف)

"برف سیاه" حدود 25 سال پس از مرگ بولگاکف در شماره ماه آگوست 1965 مجله ادبی "نووی میر" در شوروی با نام "رمان تئاتری" چاپ شد.

این اثر ناتمام را بولگاکف در 1930 نوشت و آن را در کشو میزش بایگانی کرد. برف سیاه نوشته ای سراپا طنز و نیش و کاریکاتوری است از تئاتر هنر مسکو به سرپرستی استانیسلاوسکی و دانچنکو. در خلال این رمان جا به جا به شخصیت های واقعی و وقایع مستند برمی خوریم. اما آنچه کاملا آشکار است این نوشته نه به قصد وقایع و توضیح یک یا چند واقعه پدید آمده است.

بولگاکف خشم و انزجارش را از مجموعه نابسامانیها و بی عدالتی ها و کارشکنی های جزم اندیشان و حسودان که در تمامی عصر هنری خود مدام با آن روبه  رو بود، چون آتش و مذاب از سینه پر دردش بر کاغذ می ریزد...

 

 

حقیقتش مادامی که کتاب رو می خوندم یا دلقکِ هانریش بل میفتادم... یا هولدن ِ ناتور دشت... یا بیگانه ی کامو ... و نمی دونم دقیقن که چرا.

اما بهرحال شباهت هایی بین این شخصیت ها به نظرم میومد.

سرگئی لئونتیه ویچ، خودشه و زندگی خودشه و تمامن در برابر جامعه ای که قاعدتن باید عضوی از اون باشه، اما مقابلشه/ و خب ... تو رمان سخت می گذره..

 

 

 

رمان: برف سیاه

نویسنده: میخائیل بولگاکف

مترجم: احد پوری

نشر قطره

نظرات 3 + ارسال نظر
سفید کمرنگ دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.elhamazimi.blogfa.com

سلام
تابستون شده و شما حتما پرکارتر از قبل خواهی بود تو وبت :)
چه اسم قشنگی هم داره. یعنی نصفه ست کتاب؟ اذیتت نکرد این موقع خوندن؟

همین طوره... فقط امیدوارم بتونم قدم قدم با کتابخونیم ازشون بنویسم هم...


نه
اتفاقن خودمم همچین فکری میکردم اما به آخر کتاب که رسیدم دیدم کامله... شاید منظورشون از ناتمام یا هر چی این بوده که نویسنده زیاد وقت نذاشته برای ویراش و این ها..

سفیدکمرنگ دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:54 ب.ظ

راستی شما رو به اینجا معرفی میکنم. یاد وب شما انداختن منو. البته من وب شما رو منسجمتر میدونم و دوست تر دارم :)
http://bookfriend.blogfa.com/
راستی این فونت به نظر من خوندنی تر میکنه معرفی هاتون رو مرجان عزیز

مرسی :)
حتمن سر خاهم زد بهش

مینا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:25 ق.ظ

سلام
من خیلی وبلاگتون رو دوست دارم یه جورایی به دوران کتاب خون بودنم پیوندم میده ! خوش به حالتون که اینقد کتاب میخونید... میتونم بپرسم شغلتون چیه ؟
براتون آرزوی موفقیت دارم .

سلام

ممنون عزیزم

من شاغل نیستم ... دانشجوئم

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد