همنوایی شبانه ی ارکستر چوب ها(رضا قاسمی)

reza.ghasemi 

 

یک هفته ای را که نبودم نتوانستم کتابی بخوانم.وقتی آمدم هم سرم گرم شد به نتایج کنکور و انتخاب رشته ها.حالا که فارغ از هرچیز شده ام (تقریبن!)میتوانم از کتابی بنویسم که شب گذشته برگ آخرش را هم خواندم: 

همنوایی شبانه ی ارکستر چوب ها 

 

مد شده است شاید.شاید هم زمانه تغییر کرده و آدم هایش.هر چه هست ٬احساس می کنم مدتهای مدیدی ست کسی از شخصیت های مثبت خیلی خوشش نمی آید.من یکی دیوانه ها را ترجیح می دهم.عجایب را همین طور.بنابراین این کتاب برایم خیلی خوشایند و قشنگ بود! 

 

واقعیت در داستان هم داشت.مثل قصه ای که سعی کردم بنویسم.(پیش از خواندن این کتاب)و البته نمی گویم این ایده ی من بود!ولی برایم جالب بود که یک نفر ایده ی مرا که ایده ی خودش بوده چه زیبا به کار برده:داستان نوشته و داستانش در رابطه با داستانش است

 

از متن کتاب: 

 

کتابِ همنوایی شبانه ی ارکستر چوب ها را من سال ها پیش نوشته بودم٬خیلی پیشتر از آن همه اتفاقاتی که رخ بدهد.داستانی کاملا خیالی.در آن هنگام هیچ کدام از شخصیت ها را هم نمی شناختم.حتا سید و رعنا را.بعد زندگی ام شبیه این کتاب شد.. 

 

چیزی که برا خیلی هامون پیش میاد! 

 

به نویسنده هایی مثل رضا قاسمی حسودی می کنم. 

 

و این کتاب پیشنهاد میشه.هرچند میدونم خیلی از شماها خوندیدش. 

 

 

نام کتاب: همنوایی شبانه ی ارکستر چوب ها 

نویسنده:رضا قاسمی 

قیمت:۳۵۰۰تومان 

انتشارات نیلوفر 

 

 

و اما ملاک هایی برای ترغیب کسانی که هنوز مایل به خرید این کتاب نیستند: 

 

برنده ی جایزه ی بهترین رمان اول سال ۱۳۸۰ بنیاد گلشیری 

رمان تحسین شده ی سال ۱۳۸۰ جایزه ی مهرگان ادب 

برنده ی بهترین رمان سال ۱۳۸۰ منتقدین مطبوعات 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
امیررضا تجویدی جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.amir-tajvidi.persianblog.ir/

خب خوب است با یکی را تا نیمه خوانده ام!

چرا تا نیمه؟!
حیفه کتابای خوب رو تموم نکنی!

سینا جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ق.ظ http://sina72.blogfa.com

حیف این یکی رو هم خوندم ......
کاره خوبی میکنی جوایزشم می نویسی چون عده ای( مثلا خودم ) به جوایزم نگاه می کنم .....

من خودمم همین طورم.
به جوایزش
به تعداد چاپ و تیراژ هاش.
ولی خب
این دومی خیلی موسخ نیس
چون داشتیم از فهمیه ی رحیمی که تا چاپ ۶۰ هم رفته!

رضا.ن جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ

چرا راه دور میری؟
کافه پیانوی خودمون که همچنان هم پرفروش هستو چرا نمی گی؟
یا ((دا)) رو که به سبک کتاب قصه های دوران کودکی وسطش عکس داره!
میگم یه پیشنهاد دارم:
دلم می خواد راجب بعضی از کتاب ها یه متن کوچیک بنویسم.بعد دلم نمی خواد تو وبلاگ خودم باشه.اگه متن را واست بفرستم اینجا میذاری؟

آره واقعن!
خدا نکنه دیگه هیچ نویسنده ای مث فرهادی از آب در آد!
دا رو نخوندم هنوز!

آره می تونی
خوشحالم میشم!
میتونی به عنوان یک دستیار باشی
همه می تونن!:)

سپیده جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ http://a-r-t.blogfa.com

بالاخره من یکی رو خوندم:دی
کاش نظرتم راجع بهش می نوشتی!

کاش خودت هم نظرت رو می نوشتی خب!

سپیده شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:03 ق.ظ http://a-r-t.blogfa.com

راست می گی!اینجا جای نظر من خالیه:دی
من که خیلی خوشم اومد.با اینکه کم خوندم ولی این جزء بهترین کتابایی ئه که خوندم تا حالا!
من یه بار و نیم خوندمش.یه بار کامل و یه بار تا نصفه.ولی اگه باز دستم بیفته دوباره می خونمش.چون خیلی جاهاشو یادم رفته.
کلا خیلی خوب بود.
:دی

:دی

نسیم شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ق.ظ http://kodakihayebozorg.blogfa.com

والا کتاب خریدن خوبه اما خونههای الان اندازه لونه ... کتابخونه هامونم اب رفته نمیشه هر کتابی میبینی و میشنوی خرید هههههی حتما کتاب جالبی این یکیحتما میخرم

آخی!
حق داری!
آره خوبه بخر!
کتاب از اساسی ترین چیزاییه که باید تو هر خونه ای به مقدار لازم باشه!

بهروز صادقی شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ب.ظ http://www.behroozesadeghi.blogfa.com

اون کتاب جلد آبی گوشه ی عکس از فریبا وفی نیست؟!

چرا!
و کتاب بعدی ای هست که بعد از تنهایی پر هیاهو میخونمش!

هانیه پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ب.ظ http://gamaj.blogsky.com

من اصلا خوشم نیومد از این کتاب

من دوستش داشتم ولی

faride سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ب.ظ

کاش میشد پست هات میل میشد.وبلاگت خیلی خوبه.

Arman دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ق.ظ

همین الان تمام کردم. دنبال نقدش میگشتم رسیدم به این وبلاگ
- جالب
- دوست داشتنی
- کشش زیاد برای خوندنش بیشتر از طریق جمله بندی ٬ طرز بیان ایجاد میشه تا داستان
- بی محتوا مخصوصا دو قسمت های آخرش
- رضا قاسمی نویسنده خوب و خلاق ولی نه باهوش

نظر من.

محترمه!

رهــا دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

تازگی ها بسیار علاقه مند شدم به آثار پست مدرن. همنوایی شبانه هم یکیش! :)

یگانه جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ق.ظ

کتاب جالبی بود تا حالا عینش رو نخونده بودم.انگار مثل دیوان شمس جوششی سروده / نوشته شده بود.
ادمای دیوونه ی این طوری رو دوست دارم ممنون اقای قاسمی و ممنون مرجان خانوم که مارو هم تو لذتاتون شریک میکنین.من امروز با وبتون اشنا شدم...عااالییه.

یوشا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:29 ب.ظ http://yoosha.blogfa.com

سلام این کتابو دوست داشتم...
کتاب های خوبی تو آرشیو خونده هات هست...

امیدوارم باقیشم دوس داشته باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد