کریستین و کید(هوشنگ گلشیری)

 

 

 

 

 

 

 

عاشق گلشیری ام و این کتابش و نثر خاصش و حال خاصی که اون روزایی که این رو میخوندم هم البته بی تاثیر نبود. 

 

گلشیری توی این کتابش می نویسه فقط می نویسه تو مود خودشه هراسونه بی قراره یا نه...غرق تفکره...تو می ترسی چیزی بپرسی ازش: 

ـ آقای گلشیری..اگه من ببینم چیزایی که شما می بینید...؟ 

 

وقتی بی توجه به تو یه جواب میده مثلن میگه: عب نداره یا مشکلی نیست یا یک همچو چیزهایی.تو میری.پشت سرش.شت سر هر کلمه ش .سرعت من زیاد بود چون نویسنده تند میرفت.برای تو صحنه رو توصیف نمیکرد فقط هرچی به تو ربط داشت.نه .هرچی به خودش ربط داشت .حال و هوا رو میگفت و انصافن چقدر قشنگ توصیف میکرد. 

 

قرار نبود من راجع به این کتاب بنویسم.قرار بود نوشته ی یکی دیگه رو بذارم از کتاب.اگه آماده شد بعدن اضافه میشه. 

 

 

فکر نمیکنم کتاب به راحتی پیدا شه.منم که از تحمیل سلیقه خوشم نمیاد.باری من که دوسش داشتم. 

 

 

 

کتاب از زبان مردی روایت میشد که یک ایرانیه مقیم خارج از کشور بود.و اونجا تعدادی رفقای ایرانی و خارجی داشت.یه مرد نفوذ پذیر و کریستین زنی بود زیبا و تقرین بی قید و البته ساده و انگار خیلی دوست داشتنی.. 

نمیتونم کتاب رو تعریف کنم.نمیشه یعنی! 

 

 

 

کتاب: کریستین و کید 

نویسنده: هوشنگ گلشیری 

نشر:کتاب زمان 

نظرات 2 + ارسال نظر
نیما آزاد یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ http://nimazad.blogsky.com

از نویسنده های ایرانی زنده فقط کتابای<<رضا امیرخانی>> رو خوندم که نثر فوق العاده ای داره ولی متاسفانه یه مقدار چاپلوس هست( کتابای ارزشی مینویسه)
کتاب <<من او>> رو پیشنهاد میکنم بخونی. بعضی جاها نثرش شبیه شعرآزاد میشه.
از بس که همه جا فقط کتابای فهیمه رحیمی رو میبینم دیگه از کتابای ایرانی جدید ناامید شدم.
موفق باشی

من خودمم به شخصه کمتر سراغ کتابهای ایرانی میرم..ولی اگه برم هم خیلی کم از این معاصرین آشنا میخونم
امیرخانی رو از وقتی دانشگاه شیراز براش مسابقه ی کتابخونی گذاشت از چشمم افتاد!

نیما آزاد چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ب.ظ http://nimazad.blogsky.com

درسته. تازه کتاباشو توی بازارچه(ارم) با تخفیف میفروشن.
دلیلش هم همین ارزشی(به قول بسیجیا) نوشتنشه.
یه کتاب هم درباره سفر رهبر به سیستان و بلوچستان نوشته که گفتن نداره که چه جور کتابیه.
ولی انصافا قلمش قویه(کتاب <من او> رو میگم).

کتابفروشی بازارچه که همه ی کتاباش تخفیف داره
ولی من نمیتونم بخونم اینو
برام شخصیت نویسنده و عقایدش هم تا حدی مهمه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد