نغمه ی غمگین(سالینجر)

"احتمالن برای  هر مردی دست کم یک شهر وجود دارد که دیر یا زود به یک دختر تبدیل می شود . اینکه مرد آن دختر را تا چه حد خوب یا بد می شناسد لزوما تاثیری بر این استحاله نمی گذارد . دختر آنجا بود ، تمام شهر بود ، و کاریش هم نمیشد کرد ." 

"شاید صرفا زیادی نگران همه چیز بودم . شاید مدام می خواستم از مخاطره ی خراب شدن آنچه با هم داشتیم به واسطه ی رابطه ی عاشقانه پرهیز کنم . دیگر نمی دانم . قدیم می دانستم اما خیلی پیش دانسته هایم را فراموش کردم . آدم نمی تواند تا ابد کلیدی را در جیبش حمل کند که به هیچ چیز نمی خورد ." 

"تنها ایوان ساختمان مال آپارتمان طبقه ی پایین من بود . دختری دیدم غرق در تاریک روشنای غروب پاییزی آنجا ایستاده. کاری نمی کردکه بتوانم ببینم ، مگر آنجا ایستادن و تکیه دادن به نرده های ایوان ،و مانع شدن از فروپاشی جهان ...."

(دختری که می شناختم)

کتاب: نغمه ی غمگین

نویسنده:جی.دی.سلینجر

ترجمه: امیر امجد .بابک تبرایی

انتشارات نیلا

نظرات 6 + ارسال نظر
اقاقیا یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ب.ظ

سلام ... می خوام حریم رو بخونم ... بعد میام می نویسم

خوبه

امیدوارم خوشت بیاد تو هم!:)

اقاقیا دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:51 ب.ظ

عزیزم حریم رو پیدا نکردم ... باید برم یه چند جا دیگه بپرسم ... دیروز حسش نبود
اما نغمه ی غمگین رو خریدم

کاش از کتابخونه میگرفتیش
چون اگه بیرونم پیداش کنی بعید میدونم دست نخورده باشه!

اقاقیا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ب.ظ

آره عزیزم اصلا از نغمه ی غمگین خوشم نیومد ۳ تا داستانشو به زور خوندم شاید خوشم بیاد اما دیدم واقعا نمی تونم تحمل کنم
سلینجر همیشه نوشتنش همین جوره ؟ من کتاب های دیگه ای ازش نخوندم ... ناتور دشتشو نخوندم

نمیدونم
سلیقه ایه دیگه


ولی فکر نمیکنم میون طرز نوشتنش تو کتابای مختلفش فرق زیادی باشه

باب شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام. یه کتاب میخواستم معرفی کنم برات.یهو الان یادم اومد: هیچکس مثل تو مال اینجا نیست/میراندا جولی .- نشر چشمه.

ممنون

اگه بیابمش حتمن ..

آتریسا دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ق.ظ http://atrisa60.blogfa.com/

لینکی با افتخار فراوان
یه فرهنگی اضافه شد به اد لینکای خونه دل ملت

:)

AµiR یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:10 ب.ظ

مرسی.
بیشتر با سلینجر آشنا م کردی.
ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد