خرده جنایات زناشوهری(اریک امانوئل اشمیت)

 

 

خرده جنایات زنا شوهری اولین کتابی بود که از اریک امانوئل اشمیت خوندم.با این که هیچ وقت تو کَتم نمی رفت که نمایشنامه بخونم اما صفحه ی اول این کتاب رو که باز کردم دیگه نتونستم اونو ببندمش! این کتاب فوق العاده بود!تا حدی که به نظرم اومد امانوئل اشمیت یک روانشناسه بس که نگاهش به شخصیت زن موشکافانه ست و دقیق!! 

 

از متن کتاب این ها رو انتخاب کردم تا بنویسم براتون:(اینا جز خوده داستانه) 

 

 

...پس رفتم تو فکر.همیشه از کتاب ؛خرده جنایات زناشوهری؛ام به خودم می بالیدم و به هرکی گوش شنوا داشت می گفتم که اگه قراره یک کتاب از من بمونه همین یکیه و تو (همسرش در داستان) جوی روم خلافش رو می گفتی... 

 

در واقع همسر ِ نویسنده از این کتاب خوشش نمیومده چون تمام افکاری که یک زن سالها سعی در پنهان کردنش داشته و داره رو رو می کنه! 

 

 

....ازت خواستم که به تصمیمم احترام بذاری و ازم توضیح بیشتری نخوای.اولش فکر کردم می ذاری برم بعد ناگهان شروع کردی به عربده کشیدن :؛کیه ؟؟؟کیه؟؟؟با کی میری؟؟؟؛جواب دادم :؛با هیشکی؛ولی باور نکردی...نظریه ی همیشگیت رو به رخم کشیدی که مردها معشوقه می گیرن تا با زنشون بمونن در حالی که زن ها معشوقه می گیرن تا شوهرشون رو ترک کنن... 

 

 

....اگه آدم می خواد از همه چیز مطمئن باشه باید به روابط کوتاه مدت اکتفا کنه.روابط راحت٬آشنا٬بی دغدغه با یک آغاز مشخص٬یک وسط و یک انتها٬یک راه مشخص با مراحل کاملن واضح و تعیین شده:اولین لبخندی که رد و بدل میشه ٬اولین قهقهه ی خنده ٬اولین شب ٬اولین جر و بحث٬اولین آشتی٬اولین کسالت٬اولین سوئ تفاهم٬اولین تعطیلات خراب شده٬اولین جدایی٬دومین سومین ٬بعدشم جدایی واقعی.بعدشم آدم دوباره شروع میکنه.همون بساط ولی با یه آدم دیگه.بهش می گن زندگی پرماجرا...(!!) 

 

 

 

به شدت توصیه میشه! 

 

 

 

نام کتاب:خرده جنایات زناشوهری 

نویسنده:اریک امانوئل اشمیت 

مترجم:شهلا حائری 

قیمت:۲۰۰۰تومان 

نشرقطره

نظرات 2 + ارسال نظر
تربن جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:24 ب.ظ http://tarbon.blogsky.com

ولی اشتباه می‌کنی. خوندن نمایشنامه لذت‌های خاص خودش رو داره که توی داستان و رمان پیدا نمی‌شه.

باب سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام. مهمان ناخوانده اثر اشمیت شاهکاره!

نمایشنامه س؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد